محمد بدلی
امروزه تبلیغات بنری در حال کمرنگ شدن است و طبق یک آمار منتشر شده، مصرف کنندگان به میزان 53 درصد بیشتر از آگهی هایی متاثر می شوند که حالت ساده و ناگهانی داشته باشند تا تبلیغاتی که به صورت معمولی و در بنرها نمایش داده می شوند.
این بدان معنی است که اکنون، مصرف کنندگان می خواهند با مطالب تبلیغاتی که در مقالات و پست های وبلاگ می خوانند، از فعالیتهای یک برند مطلع شوند. تبلیغات ساده اجازه می دهد تا شرکت ها در عین ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان خود، همچنان پیشرو باقی بمانند.
تبلیغات ساده همچنین این امکان را فراهم می آورد تا شرکت ها به طور مستقیم با مصرف کنندگان خود در مورد موضوعاتی که آنها علاقه مند هستند، به بحث بنشینند، که این منجر به افزایش آگاهی و اعتماد نسبت به برند می شود.
در اینجا فقط چند راه مختلف برای شروع یک کمپین بازاریابی ساده را معرفی می کنیم:
1) بازار هدف را بشناسید
زمانی را برای انجام تحقیقات برای شناسایی بازار هدفتان برای آشنایی بیشتر با رفتار مخاطبان تان، اختصاص دهید. با داشتن این اطلاعات، قادر خواهید بود که مطالبی مهیا کنید که مخاطبان هدف تان را ترغیب به خواندن آن کند.
2) دسترسی به پلت فرم را مورد جستجو قرار دهید
با استفاده از نرم افزار یا سایتی که نحوه توزیع محتوا را بررسی می کند، نحوه توزیع و میزان دسترسی کاربران به مطالب تان را تحقیق کنید.
3) مطالب جالبی بنویسید
مهم ترین بخش از تبلیغات ساده، ارائه مطالبی با محتوای با کیفیت است، به طوری که علایق مخاطبان را پوشش دهد. از آنجا که کاربران را می شناسید نیازی به تبلیغات پر زرق و برق ندارید، بلکه با ارائه اطلاعات مفید و جالب، می توانید توجه آنها را جلب کنید.
4) بهینه سازی امکان تبدیل
هنگامی که یک مخاطب، سایت شما را بازدید می کند باید به نحوی (مثلا کار گذاشتن لینکها یا دکمه های آسان یاب در سایت) شرایطی را مهیا کنید تا این مخاطب در صورت علاقه مندی بتواند به سهولت تبدیل به یک مشتری شود. یعنی بتواند به راحتی با کلیک یک دکمه، ثبت نام یا خرید کند.
mohammadbadali.com/marketing/advertising-articles