بعد از تولید موفقیت آمیز محصول مایکل به فکر کمپین تبلیغاتی این روغن بود و از آنجایی که به برتری کیفی محصول خودشان آگاهی کامل داشت تصمیم به استفاده از روش تبلیغات مقایسه ای گرفت و در گام ابتدایی یک بنر محیطی برای مقایسه دو برند تهیه دید که نه تنها مزیت محصول خودشان را به تصویر می کشید بلکه به نوعی به تحقیر برند رقیب نیز می پرداخت.
با اینکه مایکل از تاثیر گذار بودن این تبلیغ مطمئن بود ولی پدرش با آن مخالفت می کرد و نام بردن از محصول رقیب را هر چند با قوانین نروژ مغایر نبود ولی مناسب نمیدانست و از مشکلات حقوقی که بعدا ممکن بود پیش آمد کند می ترسید. هر چند در نهایت پدر مایکل با مخالفت خود توانست جلوی این تبلیغ را بگیرد ولی سوالی که از شما خوانندگان عزیز میپرسیم این است که :
آیا در چنین شرایطی استفاده از تبلیغات مقایسه ای را مناسب می دانید؟
اگر تاثیر گذاری این تبلیغ قطعی باشد آیا می توان مشکلات حقوقی آینده را به جان خرید یا اینکه شما هم با نظر پدر مایکل موافقید؟
چه تبلیغات مقایسه ای را در کشور خودمان سراغ دارید؟
تأثیر مستقیم تبلیغ آنلاین بر فروش، نسبت به سایر کانالهای تبلیغاتی
کاربران اینترنت معتقدند که تبلیغات آنلاین نقشی کلیدی را در عملیات خرید محصول ایفا میکند. مرکز IFOP فرانسه یک بررسی آماری روی سیستم تبلیغاتی مایکروسافت داشته است و تأثیر مستقیم تبلیغات آنلاین بر فروش را مورد مطالعه قرار داده است. در نتایج این تحقیقات مشخص گردیده که از هر 4 نفر، 3نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانهها در اختیار خریداران قرار میدهد.
گستردگی مخاطبان
ضریب نفوذ اینترنت در ایران، در سال 93 در حدود % 48.13 (36 میلیون نفر) بوده است. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند، بالغ بر 13 میلیون نفر می باشد. با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید.
”بر اساس آمار جهانی، میزان بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین در کوتاه مدت از سایر رسانهها بیشتر است
“
با ترکیب تبلیغات آنلاین با سایر رسانهها، نرخ بازگشت سرمایه کمپین تبلیغات خود را افزایش دهید.
اثر بخشی
یکی از مهمترین ویژگیهای تبلیغات آنلاین قابلیت اندازهگیری آن است . شما در هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمیتوانید آمار دقیق افرادی که تبلیغ شما را مشاهده کردهاند و از آن مهمتر تعداد افرادی که به آن تبلیغ پاسخ دادهاند را اندازه گیری کنید. از مهمترین چالش های تبلیغات غیرآنلاین در ایران، این است که در سایر روشهای تبلیغاتی توانایی اندازهگیری اثربخشی کمپین تبلیغاتی امکانپذیر نیست. در تبلیغات آنلاین میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را هدفمند طراحی کنید. میتوانید تعیین کنید که کمپین شما در چه موضوعهایی و یا در چه استانهایی نمایش داده شود. تبلیغات اینترنتی اثربخش، به شما این امکان را میدهد که اطلاعات و آمار دقیقی از کمپین تبلیغاتی خود مانند تعداد نمایش، تعداد کلیک، گستردگی مخاطب براساس موقعیت جغرافیایی و یا زمانی را در اختیار داشته باشد. پس از نمایش آگهیها نیز، میتوانید کاربرانی که بر روی آگهی شما کلیک کردهاند را به صفحه فرود (Landing Page) خود هدایت کرده و از کاربران اطلاعات شخصیشان را دریافت کنید. با این کار شما پروفایل افرادی که به محصولات شما علاقه مند هستند را به دست خواهید آورد.
پروفایل علاقهمندان
لیستی از پروفایل علاقهمندان محصول شما چه نتایجی را برای شما به همراه خواهد داشت؟
درحال حاضر داشتن یک بانک اطلاعاتی از افراد علاقهمند به محصول، در تمام کسب و کارهای دنیا یکی از دستاوردهای کلیدی کمپین تبلیغاتی است. با استفاده از یک بانک اطلاعاتی از علاقمندان، شما میتوانید یک ارتباط مداوم با آنان داشته باشید. به بازارهای جدید وارد شوید، محصولی متناسب با درخواست مشتریان خود تولید کنید و در مورد محصولات جدید خود به مشتریان آموزش دهید.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان کشف بازارهای جدید
یکی از دغدغههای کسب و کارهای ایران ، انجام عملیات تحقیق در بازار با کمترین درصد خطاست. پرسشنامههای آنلاین و یا اجرای همزمان کمپینهای تست محصول، از بهترین روشهای تحقیق در بازار با استفاده از ابزار های تبلیغات آنلاین میباشد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان ارتباط مداوم با مشتری
(Relationship Marketing)
یکی از مهمترین اصول اساسی بازاریابی حفظ رابطه با مشتریان با استفاده از ابزارهای مختلف است که منجر به رضایت مشتری و در نتیجه وفاداری به برند میگردد. وقتی برند شما در ذهن مشتری جایگاه بالایی پیدا کند، عمل تکرار فروش اتفاق میافتد و منجر به سود بیشتر برای شرکت شما خواهد شد.
کاربردهای پروفایل علاقهمندان
آموزش مشتریان (Customer Training)
یکی از بهترین روش ها برای ایجاد احساس علاقه به برند، افزایش آگاهی مشتریان نسبت به محصولات و نحوه استفاده از آن ها است. شما می توانید پیش از ورود یک محصول جدید در بازار، با استفاده از ابزار ایمیل اتومیشن (Email Automation) به علاقمندان خود، آموزش هایی را در مورد محصول جدید و نحوه استفاده از آن بدهید. این امر سبب اعتماد و علاقه آن ها به محصول شما شده و شما را به عنوان رهبر بازار معرفی میکند و در نهایت تاثیر مثبتی در فروش دارد.
با تجزیه و تحلیل ورود تکنولوژی های نوین در ایران خواهیم دید که نسبت به سایر کشورها نتایج مشابه است البته با کمی تاخیر. پس می توان نتیجه گرفت برای اینترنت و تبلیغات آنلاین نیز همین اتفاق افتاده و خواهد افتاد.
بر اساس گزارشات موسسات تبلیغاتی بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ استفاده از اینترنت در جهان بیش از ۵۳۰ درصد رشد داشته؛ جالب است بدانید این رشد برای کشورهای خاورمیانه تقریبا ۴ یرایر میانگین رشد جهانی یعنی ۲۲۴۵ درصد بوده است .
در حال حاضر ایران رتبه نخست را برای بیشترین تعداد کاربران در خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت را داراست.
رشد تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده به عبارتی مسیری که تبلیغات تلویزیون در طول ۱۳ سال طی کرده در اینترنت با گذشت تنها ۴ سال سپری گشته.
در سال ۲۰۱۴ هزینه تبلیغات اینترنتی ۵.۳ % افزایش یافته که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این نرخ به ۵.۸ % افزایش پیدا خواهد کرد. این در مقایسه با رشد ۳.۶ درصدی در سال ۲۰۱۳ می باشد.همان قدر که تبلیغات اینترنتی رشد می کند، تبلیغات رسانه های چاپی در حال محو شدن هستند.
شبکه تبلیغات همراه و همسو با این تکنولوژی های نوین و در جهت ارتقای دانش تبلیغات اینترنتی در ایران قدم بر می دارد. از این رو سعی دارد تا با کمک به مخاطبان و مشتریان خود، برای اجرای تبلیغات موثرتر، نتیجه تحقیقات و دانش خود در این زمینه را در قالب این مطلب در اختیار عموم قرار دهد.
mohammadbadali.com/marketing/advertising-articles