حتما تا به حال به این مورد برخوردهاید که ایده تبلیغات و یا مارکتینگ شما پیش از این بارها اجرا شده باشد و یا با وجود تلاش فراوان تغییر خاصی در سهم بازار شما ایجاد نشده باشد. یکی از اصلیترین مواردی که برای ایجاد رشد و تغییر در هر کسب و کار نیاز است استفاده از تکنولوژی روز و امکانات جدید است.
در این راستا قصد دارم ۷ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۱۳۹۸ را به اشتراک بگذارم:
چت هوشمند
برعکس بسیاری از شرکتها که در پیشبینی خود وب سرویسهای عظیم با هزاران فیلتر را پیشبینی کرده بودند، رفتار کاربران به سمت استفاده آسانتر و یا حتی استفاده از چت به جای جستجو میل پیدا کرده است و در نتیجه پیشبینی سوالات کاربران و پاسخگویی سریع و اتوماتیک نقش بسیار مهمی در آینده مارکتینگ در ایران خواهد داشت.
چت صوتی
یکی از اصلیترین ترندهای آینده دنیای وب و بازاریابی، جستجوی صوتی خواهد بود و برندهای بزرگ در پی آن هستند که زودتر از رقبای خود در این زمینه موفق باشند.
استفاده کنندگان از این سیستم ۲ دسته از کاربران هستند:
کاربرانی که جستجوی صوتی را به جستجوی متنی ترجیح میدهند، بطور مثال سرچ در هنگام رانندگانی
۲. کاربرانی که از طریق دستگاههایی مانند هوم پاد، کورتانا و الکسای آمازون سرچ میکنند.
در نتیجه هم اکنون تیم بازاریابی و کانتنت مارکتینگ این شرکتها در حال پیاده سازی دیتا براساس این نیاز و رفتار جدید کاربران هستند.
واقعیت افزوده و ارزش افزوده
از دیگر ترندهای دنیای مارکتینگ، استفاده واقعیت افزوده و ارزش افزوده برای ادغام پیشنهاد به واقعیت خریدار است.
ایکیا، مایکل کورس و بسیاری از برندهای دیگر تجربه خرید لذت بخش توسط این سیستم را برای کاربران فراهم کرده اند.
هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ
هوش مصنوعی اجازه میدهد تا بازاریابان پیش بینی الگوهای احتمالی مشتریان خود را بر اساس اطلاعات مختلف جمعآوری کنند. با این اطلاعات، بازاریابها میتوانند چگونگی ارتباط بهتر با خریداران فعال خود را با استفاده از کانالهای مختلف مانند ایمیل، تبلیغات آنلاین برنامهریزی کنند.
صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، تجارت الکترونیک و زیبایی بهداشتی با از استفاده از AI بهترین زمان تحویل و انبار محصولات خود را پیشبینی میکنند. این کار با جمعآوری بیگ دیتا از منابع مختلف مانند آب و هوا، ترافیک و درجه حرارت انجام می شود.
اتوماسیون مارکتینگ
استفاده از ایمیل، اساماس و پوش نوتیفیکیشن هوشمند و شخصیسازی شده از مزیتهای نسل آینده تبلیغات میباشد. حتما در هنگام استفاده و خرید پلتفرمهای سیآرام باید به این نکات دقت کرد.
تجمیع اطلاعات مشتریان
تجمیع دادهها این امکان را به شما میدهد که بطور مثال زمانیکه یک کاربر تنها ایمیل خود را وارد میکند، سایر اطلاعات بصورت خودکار تکمیل شود و حتی شما به آمار خرید کاربر از سایتهای دیگر مانند بامیلو و تمایلات شخصی مشتریان آگاه میشوید و در نتیجه فرایند بازاریابی هوشمندانهتری خواهید داشت.
شخصی سازی محتوا
شخصی سازی اطلاعات سایت و اپلیکیشن یکی از موارد بدیهی در آینده وب خواهد بود. اینکه کاربر شیرازی و کاربر تهرانی در سایت شما اطلاعات و محتوای متناسب به سلیقه و محل جغرافیایی خود ببینند امری بدیهی در سالهای آینده خواهد بود.
بنابراین پس از ورود کاربر به سایت شما و دریافت اطلاعات دموگرافیک مانند سن، استان و جنسیت میبایست حتی صفحه اصلی سایت شما پیشنهادات شخصی سازی شده برای هر کاربر نمایش دهد.
blogad.in