امروزه بخشی از موفقیت کسبوکارها به کیفیت حضورشان در دنیای اینترنت بستگی دارد. این برای شرکتهای کوچک و بزرگ که دارای خدمات و محصولات مختلفی هستند یکسان است. در واقع مهمترین عاملی که همه به دنبال آن هستند: دسترسی به حداکثر سود با مصرف کمترین منابع است.
اما حضور در اینترنت فقط به معنای داشتن یک وبسایت نیست، بلکه نحوه ایجاد تعامل و حفظ ارتباط با مخاطب هدف و همینطور معرفی و برندینگ از مهمترین گامهای است که باید توسط کسبوکارها برداشته شود. روش کارآمدی که دستیابی به اهداف و مشتریان بالقوه را فراهم میسازد تبلیغات آنلاین است.
در ادامه ۸ نکته در جهت اجرای یک کمپین موفق تبلیغات آنلاین را بررسی خواهیم کرد.
انتظار شما از کمپین تبلیغاتی چیست؟
انتظار شما از اجرای کمپین تبلیغات آنلاین چیست؟ میخواهید تعداد اعضای خبرنامه افزایش یابد؟ فروش بیشتر را تجربه کنید؟ برندینگ داشته باشید یا هر هدف دیگری که مدنظر دارید را باید مشخص و تبلیغات خود را در رسیدن به این هدف متمرکز کنید.
بعد از مشخص شدن هدفتان از اجرای کمپین، باید متریکهای را برای اندازهگیری میزان موفقیت و دستیابی به این اهداف در نظر داشته باشید. در مورد شاخصهای کلیدی عملکرد در کمپینهای تبلیغات آنلاین بیشتر بخوانید»
بازار هدف خود را بررسی کنید
ممکن است شما از انواع روشهای تبلیغات آنلاین استفاده کنید، اما اگر بدون هدف و استراتژی عمل کنید، فقط کاربران را گیج و بودجه خود را هدر دادهاید. بنابراین بازار هدف خود را بررسی و شخصیت مخاطبان مورد نظرتان را تعریف کنید. پس از تقسیم بندی آنها میتوانید تبلیغات تاثیریگذاری داشته باشید.
یک بودجه را تنظیم کنید
اکنون که میدانید انتظار شما از کمپین تبلیغاتی چیست و بعد از اینکه بازار هدف خود را تعیین کردید، باید تمامی گامهای بعدی را بر همین اساس تنظیم کنید. از بخشهای مهم دیگری که باید به آن توجه کنید بودجهبندی وضعیت کمپین تبلیغاتی شما است. روشهای مختلف تبلیغات آنلاین را بررسی کنید و بهترین راهکار را انتخاب کنید، به دقت بررسی کنید که کدام رسانهها بیشتر برای شما ضروری هستند و میخواهید بودجه خود را برای آن هزینه کنید.
وبسایت خود را آماده نگه دارید
ماموریت اصلی همه روشهای تبلیغات آنلاین، اطلاع رسانی و هدایت کاربران به صفحه فرود مشخص شده است. به همین دلیل باید سایت خود را برای پذیرایی از کاربران ورودی آماده کنید. رعایت نکات تجربه کاربری در کنار طراحی گرافیکی خوب و سرعت بارگذاری مناسب از جمله مواردی است که باید به آن اهیمت دهید.
دانستن اینکه چگونه میشود صفحه فرود را برای دریافت نرخ تبدیل Conversion Rate بیشتر بهینه سازی کرد میتواند در ارزیابی و نتیجه نهایی کمپین شما تاثیر گذار باشد. تبدیل یا کانورژن Conversion در هر وبسایت به معنای هدف نهایی تلقی میشود و میتواند شامل فروش یک محصول، ارایه خدمات، عضویت در لیست خبرنامه و غیره باشد.
بنابراین پیشنهاد میکنم برای ایجاد یک سایت و صفحه فرود مناسب حتما مقاله ۳۰ نکته برای بهینهسازی صفحه فرود را مطالعه کنید.
طراحی دکمه فراخوان مهم است
سعی کنید از کلماتی روشن برای دکمههای فراخوان استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید یک کتاب را بصورت رایگان ارایه دهید به روشنی بنوسید “دریافت رایگان کتاب” و از کلماتی شبیه “دانلود”،”اشتراک” و “ارسال” استفاده نکنید.
بهینهسازی صفحه فرود:
صفحه فرود یکی از مهمترین المانهای مهم تبلیغات کلیکی است که میتواند در موفقیت کمپین تعیین کننده باشد. در بررسی مطالعاتی ما، مشخص شده که حدود ۷۰% کمپینهای PPC به خاطر ایرادات درون صفحه فرودشان شکست میخورند.
دانستن اینکه چگونه میشود صفحه فرود را برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر بهینه سازی کرد میتواند در ارزیابی و نتیجه نهایی کمپین شما تاثیر گذار باشد.
مقالات مرتبط:
۳۰ نکته برای بهینهسازی صفحه فرود
برای هر کمپین تبلیغاتی، بنر های منحصربهفرد طراحی کنید:
همیشه در نظر داشته باشید که در حال حاضر مخاطبان شما میخواهند که از آخرین محصولات و خدمات شما مطلع باشند. این مورد فقط به فعالیتهای شبکههای اجتماعی محدود نمیشود؛ بلکه در تبلیغات کلیکی هم لازم است که با آغاز هر کمپین جدید، یک ایده و تصویر جدید به مخاطبان خود نشان دهید. هیچ وقت فروشهای ویژه خود را دست کم نگیرید؛ زیرا ایدههای سادهای برای تبلیغات هستند که به راحتی روی نرخ تبدیل شما تاثیر مثبت چشمگیری میگذارند.
مقالات مرتبط:
رنگها چه نقشی در طراحی بنر دارند؟
آنالیز را فراموش نکنید!
درواقع جمعآوری دادهها و تجزیه و تحلیل آنها به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی انتشار دهید و چگونه مسیر پیش رو را برنامه ریزی کنید. من پیشنهاد دو مقاله زیر که به صورت کامل به این مباحث اختصاص یافته است را بررسی و در زمینه آنالیز انواع کمپینهای تبلیغاتی بکار ببرید.
https://blogad.in/1396/12/19/eight-technics-for-successful-campaigns/